מסלול אימון והתמחות בטכניקה וריצה מנטלית – למאמני ריצה ולרצים

גדעון תמר הינו בין שלושת רצי המאסטרס הבכירים בעולם בריצות הארוכות עד המרתון בגילו (45+). בשנים 2019-2020. שיאו במרתון נקבע בגיל 46 במסגרת מרתון סופיה – אוקטובר 2020 ועומד על 02:26:57 שעות.

הן כרץ והן כמאמן ריצה, במהלך השנים האחרונות השקיע גדעון בהתמחות באבחון, תיקון והקניית טכניקת ריצה מתקדמת המהווה קרש קפיצה עצום לשיפור יכולות הריצה ולצמצום פציעות נפוצות (יחד עם ניהול עומסים נכון). דרך אימון ולמידה בקניה, באתיופיה ולמידה של אסכולות נוספות מהמתקדמות בעולם – פיתח גדעון שיטה סדורה לאיתור, שיפור והטמעת טכניקת ריצה איכותית. הסוד הגדול הוא ההבנה המהותית כי הריצה מתבצעת על ידי כל המערך הגופי – מכף רגל ועד קצות שערות הראש – ומכאן יש להקנות לגוף הרמוניה תנועתית בין פלג הגוף העליון והתחתון.

מנטליות בריצה מהווה לעתים את מרבית ההבדל בין הצלחה לכישלון עבור רצים רבים: קביעת מינימום, שבירת שיא, הגעה ללא לחץ וחרדה לתחרויות, שבירה מנטלית עקב פציעה ועוד. הכלים בהם משתמש גדעון (בראש ובראשונה על עצמו ועל רצים רבים תחת הדרכתו) מהווים פלטפורמה מנטלית גם בהתמודדות עם תחומי חיים אחרים, מתוך הבנה כי ענף הריצה משקף באופן די מדויק את יכולותינו האישיות כבני אדם, כבעלי מקצוע, משפחה ועוד.

במסגרת זו מוצעים מסלולי אימון והכשרה שונים:

אימון והעשרה למאמני ריצה

סדנת טכניקת ריצה מתקדמת – הסדנה בת ארבעה מפגשים (כשעתיים וחצי בכל מפגש) עיוניים ומעשיים הכוללת: הכרה ולמידת שיטת הטכניקה המתקדמת לרבות תרגול עצמי ומתן כלים לאבחון טכניקה בקרב רצים.

סדנת טכניקת ריצה מתקדמת וחבילה מנטלית לריצה – הסדנה בת שישה מפגשים (3 שעות בכל מפגש) עיוניים ומעשיים הכוללת: הכרה ולמידת שיטת הטכניקה המתקדמת לרבות תרגול עצמי ומתן כלים לאבחון טכניקה בקרב רצים, הקניית כלים מנטליים להעצמת יכולת הרצים להתמודד עם פציעות, אימונים מאתגרים ולחץ בתחרויות.  

אימון והעשרה לרצים

סדנת טכניקת ריצה מתקדמת קבוצתית – הסדנה בת ארבעה מפגשים (שעתיים וחצי שעות בכל מפגש) עיוניים ומעשיים ובה תוצג בפירוט שיטת הטכניקה המתקדמת לרבות תרגול עצמי, תוכנית אימון והטמעה ומעקב מלווה וידאו עבור כל רץ.

סדנה קבוצתית של טכניקת ריצה מתקדמת וכלים מנטליים אישיים – הסדנה בת שישה מפגשים (3 שעות  בכל מפגש) עיוניים ומעשיים ובה תוצג בפירוט שיטת הטכניקה המתקדמת לרבות תרגול עצמי, תוכנית אימון והטמעה ומעקב מלווה וידאו עבור כל רץ. כמו כן יתבצע אימון מנטלי אשר יכלול הכרת כלים ושיטות לאימון וחיזוק מנטלי במהלך תקופת האימונים והתחרויות, אשר יכולים לעתים לעשות את כל ההבדל בין הצלחה גדולה לכשלון מפואר.

קצת עלי

התחלתי לרוץ כחובב בקיץ 2011 בגיל 37 במסגרת שירותי כקצין בדרגת סא"ל בצה"ל. ומאז – רץ ריצות ארוכות מצטיין.

3 פעמים ב- 4 השנים האחרונות –  ספורטאי המאסטרס המצטיין בישראל מבין ענפי הספורט – ריצה, שחיה, רכיבה וטריאתלון מטעם קהל קוראי 'שוונג', מגזין הספורט המוביל בישראל.

בשנים האחרונות הנני אלוף ישראל לסירוגין בקטגוריית הגיל 40+ ו- 45+ למרחקים 5 ק"מ (16:01 דקות), 10 ק"מ (33:40 דקות), חצי מרתון (1:12:23 שעות) ומרתון

מרתון – אחרי 13 מרתונים במשך 7 שנים קבעתי רצף תוצאות איכותיות אשר העמיד אותי בהיבט הניקוד המצטבר במקום הראשון במוקדמות אליפות העולם במרתון שתתקיים במסגרת מרתון לונדון – אוקטובר  2020.

שיאי הטרי – 2:26:57 שעות – הושג בהיותי בן 46.8, במסגרת מרתון סופיה (אוקטובר 2020). ההישג ממקם את גדעון בין שלושת הרצים המהירים בעולם בקטגורית גילו ב- 2019-2020. בנוסף התוצאה הינה השלישית בטיבה בישראל בכל הזמנים בקטגורית זו (אחרי הרצים המקצוענים – היילה סטאין ודב קרמר). 

סדנת הריצה המקצועית בישראל -
טכניקת ריצה מתקדמת וחבילת כלים מנטליים למאמנים ולרצים

לבחירתכם: סדנה בת 4 מפגשי ריצה מקצועיים וחווייתיים או 6 מפגשים הכוללים בנוסף גם 2 מפגשים מנטליים מקצוענים שיעשו לכם את ההבדל ברגע האמת!

סדנת טכניקת ריצה מתקדמת הכוללת 4 מפגשים עד 15 מתאמנים – 10 שעות (יש אפשרות ל-6 מפגשים, סה״כ 18 שעות)

הסדנה כוללת:

מילוי שאלון אבחון ריצה כללי.

  • אבחון טכניקת ריצה.
  • תפיסת הריצה כפעולה – "מכף רגל ועד קצות שערות הראש".
  • תרגילים תומכי טכניקה וריצה: חיזוק והרחבת מפרקים, שרירי ליבה, שרירים תומכים – סטטיים ודינמיים.
  • מאגר תרגילים תומכי פלג גוף מרכזי ועליון – (החלק "המוזנח" יותר של הרצים, לרוב).
  • תרגילים ותכניות אימון לחיזוק מרכיבי הריצה ושילוב הטכניקה בתכניות האימון – עיוני ומעשי. 
  • תחומים נוספים: סוגי אימונים – איך מתכננים / מבצעים טמפו, מה סרגל המאמצים הנכון של אימון ההפוגות והתאמתו למתאמן? דגשי תזונה עיקריים, פציעות – זיהוי ומענה ראשוני ברמת המאמן, שימוש נכון בשעון ספורט ועוד.  
  • פרסום תכנית אימון להטמעה לצורך תרגול והטמעה במשך תקופת הסדנה.
  • המשתתפים יזכו למאגר תמונות, סרטונים וקישורים רלוונטיים לתכני הסדנה.
  • בסדנא הכוללת 6 מפגשים: הקניית כלים מנטליים למאמן בהעצמת יכולת הרצים בהתמודדות עם פציעות, אימונים מאתגרים, לחץ חברתי, חרדות ריצה ולחץ בתחרויות – לפרק זה יוקדשו שני המפגשים העיוניים האחרונים שיתקיימו בחדר דיונים מנטלי איכותי בבית TMV, כ-4 שעות בכל מפגש. 
  • במהלך תקופת האימון יתאפשר למתאמן ליצור קשר במייל, SMS, ווטסאפ והתייעצויות טלפוניות קצרות (בגדר הזמן הסביר) כחלק הדרכתי, ייעוצי ושוטף.

שווה לשמוע אותנו גם ב

סדנאות והרצאות

הרצאות השראה מטלטלות מעולמות העסקים, הספורט, החינוך והצבא.

סדנאות מנטליות מגוונות בהתאם לדרישת וצרכי הלקוחות.