התבוננות

תגובות

 

אנחנו ממשיכים לגדול ומתבוננים, עדיין לא בדיוק יודעים לבטא מה אנחנו רואים, אבל רואים ומתבוננים, גדלים ומתבוננים.

התבוננות מאפיינת אותנו לאורך כל חיינו. ההתבוננות גורמת לנו לייצר תודעה של העולם שבו אנחנו חיים. ההתבוננות מייצרת לנו תודעה של עצמנו בעולם. מאפשרת לנו לגבש זהות, לגבש דעות, לגבש יכולות, למצב את עצמנו ביחס לאחר.

ההתבוננות משתנה לאורך השנים. ההתפתחות האישית שלנו גורמת לנו להתבונן בצורה שונה על דברים שהתבוננו עליהם בצורה מסוימת בעבר. לדוגמא : גבר צעיר שאיננו אבא, מסתכל על העולם בצורה שונה לגמרי מגבר צעיר החובק בידיו תינוק. ההתבוננות על העולם מקבלת אצל האבא תפנית חדה, מה שהיה טרם הגעת הילד מקבל צורה שונה. החיים מקבלים צורה שונה.

אנחנו מתבוננים על הסביבה. בוחנים דרך ההתבוננות את מה שקורה סביבנו. לפעמים אנחנו מחליטים לקחת לעצמנו דברים שקלטנו דרך ההתבוננות ולעיתים אנחנו מתבוננים במשהו ומחליטים פשוט להתעלם. לפעמים אנחנו מחליטים להגיב לסביבה, לומר משהו או לעשות משהו, לפעמים אנחנו בוחרים בחוסר תגובה. כל זה קשור לאמונותינו הבסיסיות.

לעיתים תגובה להתבוננות יכולה לקדם אותנו ולעיתים יכולה להרע איתנו. עלינו לעשות שיקולים אישיים ועניינים האם עלינו להגיב או לא להגיב למשהו שראינו.

לעיתים מדובר על התבוננות ארוכה בדברים מסוימים ולעיתים התבוננות חד פעמית. ההתבוננות יכולה להשאיר בנו חותם עמוק גם אם היא קצרה וחד פעמית, ומצד שני אנחנו יכולים להתבונן פעמים רבות במשהו והוא "יעבור לידנו".

ההתבוננות איננה רק חיצונית, ישנה גם התבוננות פנימית. ההתבוננות שלנו על עצמנו כלפי פנים. זו בעצם ההתבוננות שבה אנחנו רוצים לעסוק. איך אנחנו תופסים את עצמנו, איך אנחנו מביאים לידי ביטוי את מה שחשוב לנו כאשר אנחנו מסתכלים על עצמנו פנימה. בהתבוננות הפנימית צריך לעסוק בכדי לבחון את דרכי ההתבוננות שלנו כלפי עצמנו. לבחון מה נגלה בהתבוננות כזו עמוקה פנימה, לבחון מה באמת חלק מאיתנו ומסייע לנו, מה לא מאפיין אותנו או שבעצם לא היינו רוצים שיאפיין אותנו ובכל זאת קיים אצלנו – עם זה אנחנו צריכים להתמודד בכדי לפתח לעצמנו 'ערך מנטלי' שאיתו נתקדם תמיד קדימה.

נשמע לכם מעניין?

קפצו לראש הארה או רעיון? רגע, לפני שזה נעלם, רוצים לשאול או להעצים את זה?כמה פעמים חשבתם שזו הזדמנות למשהו ענק וטוב שבא לכם? צרו קשר, אנחנו במרחק של כמה שורות

Scroll to Top
דילוג לתוכן