למה מאמן מנטלי? גלו כיצד מנהלים ואנשי עסקים מצליחים מסתייעים במאמן מנטלי-ניהולי "כנשק הסודי" שלהם.

תגובות

עם ויקו חדד, יו"ר אס"א ומנהל מרכז הספורט של אוניברסיטת בן-גוריון, בתום תהליך אימון 'חדשנות מנטלית לביצועי שיא'  עבור מטה אס"א – באר שבע.

כותבים ביחד חוויות לחוד – רן צור וגדעון תמר, מאסטרים לאימון מנהלים 

21 במאי 2021

"תשמע, אני בהחלט חווה תקופה קשה בשנתיים האחרונות. תתפלא, אך גם כמנהל שכיר בחברה שלי אני נדרש להוכיח את עצמי כל הזמן. הרבה מדברים על ביטחון כלכלי, אך הבוסים רוצים לראות אותי כשותף פעיל, יוזם וחזק בצמיחה של החברה. וכאן, אני מוצא את עצמי כל יום בין הפטיש לסדן. מצד אחד – אני מנהל צוות תחתיי. לכולם יש משפחות ושאיפות. ומנגד, הלחץ המופעל עלי מלמעלה… לא תמיד אני מוצא את הכלים הנכונים להתמודד עם כל זה. בסוף, אני עומד לבד בראש הפירמידה שבאחריות שלי".

כמאמן מנטלי למנהלים ואנשי עסקים זכיתי להקשיב לתשובות מהסוג הזה פעמים רבות למדי בשנה החולפת. הזדהיתי, הייתי שם למעלה מ- 20 שנה בסיטואציות הללו. בעיקר – הבדידות. חברה רצינית עוטפת את המנהלים שלה. רוב הזמן. אך במאני טיים – הם רוצים אותך חזק, מוביל, כריזמטי, ובעיקר – זה שפותר בעיות ומייצר הישגים. ואם את אשת עסקים עצמאית, גם אם בנית אימפריה, בסוף, את לבד.

רבים מאיתנו אוהדים או מתעניינים בספורט. כמה מאיתנו בשיחות מסדרון מעניקים פרשנויות שונות להצלחתם השונה של מועדונים גדולים? בעיקר עוסקים בלחץ המופעל על שחקן כזה או אחר, על מאמן שמנסה להוביל קבוצה במשבר, ולבסוף, מגלים, כי המועדונים הגדולים הללו מעסיקים מאמנים מנטליים כחלק מובנה ואינטגרלי בהיררכיית התפקידים הרשמיים בהם. הרי, בסופו של יום, המועדונים הללו הם עסק כלכלי. אדיר. במה שונה חברת הייטק או תעשייה עתירת אמצעים וציוד המעסיקה עשרות, מאות או אלפי אנשים (שחקנים) מאותו מועדון? נכון, יתכן והיא איננה עומדת לראווה במסך הטלוויזיה, אך בסופו של יום – היא מוכרת מוצרים ושירותים, בדיוק כמו המועדונים הגדולים.

בינואר 2019 פורסם במגזין היוקרתי Forbes, מאמרה המרתק של מרי אבג'יי, אחת המאמנות והיועצות הבכירות בקהילה הבינלאומית בהקשר לפיתוח ארגוני ומנהיגות. במאמר מדגישה מרי את חשיבות שילוב המנטורינג להצלחתם של מנהלים וחברות. אין להתפלא, טוענת מרי, כי 71% מ-500 החברות המובילות (Fortune 500) מקיימות תוכניות אימון רציפות עבור המנהלים ואף העובדים. מדוע? מחקרים, בדומה לזה שפרסמה אוניברסיטת Wharton בפנסילבניה, זיהו כי מנהלים ועובדים שנכללו בתוכניות אימון מנטלי ומנטורינג ניהולי שיפרו את כישוריהם המקצועיים, את שכרם ואף זכו לקידום פי 5 יותר מאלו שלא חוו אימונים אלו. הרווח, כאמור, הינו אישי וארגוני.

'מחנה אימון – חדשנות מנטלית' עבור מנהלי סטארטאפים בחסות Hype Sports Innovation.

בחרנו לשתף אתכם בשבע תובנות מהותיות שמבהירות את העובדה הבאה: מנהלים שכירים, בכל דרג, ובוודאי אנשי עסקים עצמאיים יצליחו לממש הישגים גבוהים יותר אם ישלבו מאמן מנטלי ניהולי כמרכיב אינטגרלי וחיוני בהצלחתם.

  1. מאמן מנטלי יסייע לך לזקק את שאיפותיך ולהגדיר מטרות. מה אתה באמת רוצה להשיג? איך אתה מתכוון להשיג את זה? כיצד תרתום את אנשיך? האם תדע להתמודד בהצלחה עם התנגדויות? מאמן מנטלי יתמוך ביכולותיך להוציא לפועל ולממש.
  1. מאמן מנטלי יעניק לך פרספקטיבה חיצונית ומשוב על ביצועיך. היררכיה ניהולית מייצרת קשיים מצד עובדים או עמיתים לנהל או לעסוק בביקורת 'בונה' או בעצות אישיות המופנות אליך באופן אישי. חוסר נעימות, חששות, הרצון לרצות, אגו ותחרות שותפים לכך. למאמן המנטלי חשובה הצלחתך והוא עסוק בה כל הזמן. הוא יסייע לך להימנע ממכשולים וינתב אותך לדרך הנכונה שאתה תבחר.
  1. מאמן מנטלי עוזר לך לראות את מה שאתה לבד לא מצליח לראות בעצמך. לכל אחד נקודות תורפה. לכל אחד. פעמים רבות נקודות אלו מונעות ממך להצליח. מאמן מנטלי יימצא לצידך כדי לחשוף עבורך נקודות אלו באומץ רב, לשפר אותן היכן שנדרש ולהפוך אותן לחוזקות. 

עם שגריר אתיופיה בישראל, מר רטה אלמו נגה, בתום סדנת העצמה מנטלית לסגל הניהולי של שגרירות אתיופיה בתל אביב.

  1. מאמן מנטלי הוא האדם שיהיה שם, כשתחוש בדידות. פעמים רבות אנחנו מרגישים לבד וחסרי אונים תחת עול הציפיות והאתגרים. עם מי להתייעץ? במי אוכל באמת לתת אמון?  עם מי אוכל לחלוק את תחושותיי? מאמן מנטלי יעמוד לצידך ללא ביקורת וללא שיפוטיות, לא יבקר ולא ידחה אותך, מטרתו אחת – לחזק את ביטחונך בהצלחתך.
  1. מאמן מנטלי יאמן אותך ויחזק את המוכנות והחוסן המנטליים שלך. כמנהל אתה נדרש להכין את עצמך למצבי אי וודאות ומשברים. למעשה, דווקא ברגעים אלו נבחנת מנהיגותך והשראתך החיובית על אנשיך ועל העסק כולו. המאמן המנטלי יכין אותך למצבים אלו וגם יהיה שם לצידך בהתמודדות.

עם מר שלמה אייזיק, מנכ"ל ומייסד קבוצת הביטוח והפיננסים UNET, בתום 'מחנה אימון – הסוכן כמנהל עסק בשילוב  חדשנות מנטלית' עבור 100 סוכני ביטוח.

  1. מאמן מנטלי יסייע לך להיות בשליטה עצמית מודעת וקבועה. כמנהל, אתה נחשף להזדמנויות, יוזמות ולא מעט הסחות דעת המערערות את סדר העדיפויות שלך. היכן עליך לשים את הפוקוס, מתי ראוי להעמיק בהזדמנות כלשהי? מתי נכון לשחרר? כיצד להימנע מאי קבלת החלטות? המאמן המנטלי יסייע לך להישאר מפוקס וחד עד להשגת המטרות.
  2. מאמן מנטלי יעניק לך את הכלים לחיזוק הבטחון העצמי. אתה נדרש לדעת בכל נקודת זמן כיצד אתה רוצה לפעול. אתה תעשה את זה טוב יותר כאשר תהיה בטוח בכישורים שלך. מאמן מנטלי יימצא שם כדי שתוכל למקסם את פוטנציאל הכישורים והיכולות שלך ובכך להעלות את הבטחון העצמי.

עכשיו אתה יודע כיצד מאמן מנטלי יכול לסייע לך. אל תשאיר את השיח עליו רק בשיחות המסדרון על מועדוני הספורט הגדולים. שלב אותו במסדרון האישי שלך. בטח בו כדי שתוכל לממש את פוטנציאל כישוריך ושאיפותיך. אין סיבה אמיתית להיות תקוע בשום שלב של הקריירה, המשפחה או ההתפתחות האישית שלך. מצא את המאמן המנטלי שיסייע לך להיכנס לרשימת המנהלים ואנשי העסקים המצליחים יותר. בהצלחה !

הכותבים, רן צור וגדעון תמר, הינם מייסדי בית TMV – 'הערך המנטלי'. השניים בעלי ניסיון ניהולי מזה למעלה מ- 20 שנה ועוסקים בליווי ואימון מנהלים, חברות ואנשי עסקים תוך שילוב חדשנות מנטלית לביצועי שיא. מעוניינים לדעת עלינו עוד? לחצו כאן.

* המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד ומיועד לנשים וגברים כאחד.

נשמע לכם מעניין?

קפצו לראש הארה או רעיון? רגע, לפני שזה נעלם, רוצים לשאול או להעצים את זה?כמה פעמים חשבתם שזו הזדמנות למשהו ענק וטוב שבא לכם? צרו קשר, אנחנו במרחק של כמה שורות

Scroll to Top
דילוג לתוכן