מנטורינג ואימון אישי - למנהלים, בעלי עסקים, ספורטאים ושינוי קריירה

תכניות המנטורינג וחבילות האימון האישי שלנו מתבססות על עשרות שנות ניסיון ניהולי, פיקודי ואימוני מורכב ועשיר. במבחן ההישגיות ושביעות הרצון - אנחנו מחפשים תוצאות מעשיות: להיות מנטור איכותי או מאמן מצוין מחייב תאום מחויבות הדדית (ולא תאום ציפיות!) - ברור, מוגדר ומדיד. איננו מסתפקים בליווי מנטלי או מוטיבציוני , אלא שמים דגש ומשקיעים את הזמן בקבלת החלטות פרקטיות, בהתנעה וביצוע תהליכים מעשיים שמובילים את המתאמן למקום אליו הוא שואף להגיע: שיפור ביצועים, קידום עסקי, שינוי קריירה או "רק" שיפור רמת האושר האישי.

רפי שביט

המייסד והנשיא של  RS NESS
מעל 15 שנות ניסיון בתעשיית
הפרמה והמדיקל

"מנטורינג איכותי מבוסס על הרבה ניסיון אישי. מנטור או מאמן שלא היה שם, יתקשה להבין את האתגרים של המנכ"ל. מעבר לזה, מנטורינג ואימון אישי מוצלח נוגע לא רק בתחומי העיסוק המקצועיים, אלא בכל מה שמסביב – באיזונים עם המשפחה וההתפתחות האישית, בפנאי ובתחביבים ואולי הכי חשוב מבחינתי – בבריאות המנטלית שלי. וזה מה שעשה לי טוב. והתוצאות? בהתאם!"

גירמה אמרה

מבכירי רצי העילית בישראל. סיים לאחרונה במקום ה-28 במרתון באולימפיאדת טוקיו

"כדי להגיע לרמה הגבוהה ביותר בעולם אתה חייב מעטפת איכותית. מעבר למאמן הריצה המקצועי שלי, למנטורינג האישי יש משמעות עצומה על היכולת שלי להביא את הפוטנציאל שלי לכדי מימוש. יש הרבה לחץ מסביב והמון ציפיות שאני חייב לעמוד בהן: מהועד האולימפי, באיגוד האתלטיקה, מהספונסרים, וכן, גם חברים, משפחה ומהציבור בכלל. המנטורינג של TMV הערך המנטלי נתן לי את השקט, איפשר לי להתמודד עם מערכת הלחצים הזו ולדעת לאזן טוב יותר בין הדברים."

הילה אנשל

בעלים ב synapse – פיזיותרפיה ופילאטיס לשיפור התנועה שלך

"יצאתי לדרך בידיעה ברורה שאני רוצה לממש את היכולות והנסיון שלי בעסק עצמאי משלי. באמצעות הכלים המנטליים והניהוליים שרכשתי בתהליך אימון ממוקד לעסק יחד עם רן, אני מרגישה שאני נמצאת במקום נכון ומדויק עבורי מקצועית ועסקית. האמת, לא האמנתי כמה מהר הצלחתי לממש את המטרות העסקיות שהצבתי לעצמי. וכן, מדי תקופה אני מתייעצת עם רן, המנטור שלי, בכדי לקבל מענה לדילמות ואתגרים של העסק המתפתח והמצליח שאני מנהלת."

למי מיועד המנטורינג או תהליך האימון? למה בכלל צריך את זה?

"עזוב, עם הניסיון שיש לי…. אני לא צריך אימון. חבל לי על הזמן ועל הכסף". מוכר, לא?

כדאי שנכיר את העובדה הבאה: מחקרים אקדמיים מצביעים על כך ש- 75% מהמנהלים הבכירים משתמשים בשירותי מנטורינג!! 75%!! 

לעתים, המנטורינג נתפס כמותרות או כ- "Nice to have". ניקח את הדוגמה הבאה: במבחן המציאות – עצם הרעיון לשנות קריירה באמצע החיים הוא רעיון מפחיד ומרתיע כאחד. ובמקרים רבים – "רק" עצם הרעיון הזה מונע מאיתנו בכלל לנסות ולשנות קריירה. ובדוגמה נוספת: תפיסת "האני יודע הכל" הינה מטעה והסיבה לכך פשוטה: היא מתבססת על ניסיון העבר ולא על הניסיון שאנחנו רוצים לצבור בעתיד. מנהלת, בעלת עסק או ספורטאית שרוצה לטפס לשלב הבא – מה יותר נכון מאשר להיוועץ עם אנשים שכבר היו שם? שכבר ליוו אנשים שהגיעו לשם? האם לא כדאי להסיר את הערפל או להתמודד עם האתגרים החדשים בליווי קבלת פרספקטיבה חיצונית, מקצועית ונטולת אינטרסים?

אז למי מיועד האימון? האמת, לכל אחד. אנחנו בחרנו להתמקד בקהל היעד שעבורו יש לנו ערך מוסף משמעותי – הניסיון הניהולי המורכב שצברנו, ההישגים שלנו בתחום הספורט המקצועי וההישגי, שינויי הקריירה בגיל הביניים ומעלה ובעלי עסקים עצמאיים הנדרשים בת'כלס להוביל את העסק בעצמם, ללא גב כלכלי או חברה גדולה העומדת מאחוריהם. 

איך זה עובד?

מודל 'הערך המנטלי' מאפשר לנו, כמאסטרים, לבנות תוכנית אישית המותאמת לכל מתאמן באופן ייחודי. לאחר מילוי שאלון אבחון בלעדי על ידי המתאמן עוד בטרם תחילת המפגשים – יש לנו את היכולת לדייק יותר את תכנית האימון.

לרוב, המנטורינג מתפרס על פני 6 עד 10 מפגשים בשלב ראשון. לזמן יש מרכיב משמעותי בתהליך ומצאנו כי מפגש אחת לשבוע הינו הדרך האפקטיבית לעבוד ולתרגל מנטלית, ובה בעת ליישם משימות פרקטיות המקדמות את המתאמן לעבר מטרותיו. בדרך זו, המתאמן מחזק את ביטחונו וחוסנו המנטלי באמצעות שילוב אימוני תודעה ופרקטיקה.

במרבית המקרים אנחנו נדרשים לדייק את המטרה, לנסות ולהבין מהיכן אנחנו יכולים לינוק תשוקה אישית ולא רק צורך קיומי. התהליך משלב בין גיבוש מטרות לטווח ארוך לבין טווח קצר וגם סדר הפעולות בהקשר זה משתנה ממתאמן למתאמן, ומצורך לצורך. באופן הזה, ניתן לזהות את דפוסי ההתנהגות המעכבים והמאיצים של המתאמן, לממש דרכים להחלת שינויים רצויים בהם ולבחון את הביצועים עצמם תוך כדי תהליך האימון עצמו. 

קבלת פרספקטיבה חיצונית לביצועים האישיים – ראוי שתעשה על ידי מנטורים ומאמנים בעלי ניסיון ניהולי וניסיון חיים עשיר, ולא רק בעלי ניסיון אימוני. להיות מנטור משמעו להדריך, ללוות ולייעץ מתוך מקום של "הייתי שם ואני יכול להזדהות היטב עם הדילמות המלוות אותך".

בתהליכי מנטורינג לאורך זמן מתגבשת מחויבות הדדית רבה בין המאמן למתאמן. וכאן המקום להוסיף – כי צנעת הפרט, כבודו ופרטיותו של המתאמן – הינן בעלות חשיבות רבה עבורנו ומשמעותן ברורה וחיונית.

התוכנית תתבסס על שני הנדבכים המהותיים של 'הערך המנטלי':

ובת'כלס: 

Scroll to Top
דילוג לתוכן