קורס מאמנים מנטליים ואישיים
בהנחיית גדעון תמר
להוביל אנשים לפריצת דרך תודעתית ומעשית – ת'כלס
הקורס מאושר גם לפורשי צה"ל באמצעות ואוצ'ר
אם אתם מבינים את גודל השעה
אם אתם מבינים שחייבים אנשים כמוכם לחיזוק החוסן המנטלי ולביצוע שינויים בחיים
אם אתם רוצים לחזק את עצמכם בעוצמה מנטלית
אם אנשים פונים אליכם לייעוץ או לאוזן קשבת ורואים בכם מנטור/ית
ואם הזמן מאפשר לכם ללמוד רק מהבית
אז זו ההזדמנות שלכם גם לרכוש מקצוע – ראשי או משני.
לפני שניכנס להסברים המקצועיים - מידע כללי על הקורס
ועוד לפני שניכנס להסברים המקצועיים
מדוע לבחור בקורס זה?
הכשרנו מאות מאמנים, מהם פעילים ומצליחים מאד בקהילת המאמנים בארץ.
אני, גדעון תמר, מייסד שותף של 'הערך המנטלי', מנחה את התוכנית באופן אישי.
הקורס יתנהל בתנאי בוטיק: קבוצה קטנה (לא יותר ממניין), יחס אישי, יכולת ביטוי משמעותית, יחס חניכה מעולה, כיבוד בריא ואווירה ייחודית ומנצחת.
עולם האימון מלווה אותי עשרות שנים גם במהלך תפקידי השונים כקצין בכיר בצה"ל בעבר.
לא רק שהוכשרתי למקצוע ואימנתי מאות אנשים (משופטים, עורכי דין, מאמני ספורט, ספורטאי עלית אולימפיים, מנכ"לים בכירים, בעלי עסקים, עצמאיים, הורים, סטודנטים, חיילים, בני נוער, ילדים ומי לא בעצם) אלא גם הייתי שותף בפיתוח מודל מקצועי חדשני ופרקטי – 'הערך המנטלי'.
מודל 'הערך המנטלי' שולב בקורס (4 נ"ז) בפקולטה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל-אביב יפו (2020) וזכה לחשיפה רבה גם עם הוצאת ספרנו לאור: 'הערך המנטלי – מה אני באמת רוצה?' (בהוצאת ספרי ניב) באביב 2023.
מודל 'הערך המנטלי' הוכר לקורסים ייעודים לצורכי גמול השתלמות בסקטור הציבורי.
המודל הוטמע בעשרות תהליכי הכשרה, אימון ופיתוח מנהלים ועובדים עבור מאות מאנשי חברות וארגונים גדולים במשק.
אני ספורטאי מלידה, אלוף ישראל בשחייה במשך שנים בילדותי ומבכירי רצי המרתון בעולם בקטגוריות הגיל 40+ (בעל תוצאת השנה בעולם לגילאי 45 בשנת 2020 עם שיא של 2:26:57 שעות שהושג בגיל 46) ויודע היטב כיצד לחזק חוסן מנטלי אישי.
אני מלא תשוקה, סקרנות ותעוזה ואדאג היטב שחומרי הלימוד יועברו בעניין רב ועם מלוא עוצמת ההשראה האפשרית.
ממש אכפת לי שתצליחו. ת'כלס – אעמוד לרשותכם כשתזדקקו לי במהלך הקורס.
רוצים להירשם? השאירו פרטים
הכרה, לימוד והטמעת מודל 'הערך המנטלי' כבסיס מקצועי ומעשי בעבודת המאמן.
אימון אנשים באמצעות כלים יישומיים הנשענים על מודל 'הערך המנטלי' ועל ניסיונם האישי.
בנייה וגיבוש זהות ומיתוג אישיים וייחודיים כמאמנים וכבעלי עסק.
פיתוח מיומנויות לאימון, תפקוד וניהול במצבי קיצון, אי וודאות ויציאה מ-'אזור הנוחות'.
הקניית יכולת לקיים תהליכים אימוניים וניהוליים אישיים עם מתאמנים מגוונים: ספורטאים, בני נוער, בוגרים, בעלי משפחות, עצמאים, שכירים ועוד.
בניית חוסן אישי ומוכנות לאירועי שיא (תחרויות ספורט, עמידה מול קהל, ראיון עבודה וכדומה).
מתי נצא לדרך?
2025
מה משך הקורס?
15 מפגשים שבועיים.
מהו היקף הקורס?
110 שעות אקדמיות הכוללות: 75 שעות לימוד מקוון ועוד 35 שעות פרקטיקום ומשימות המתבצעים תוך כדי הקורס.
מהם תנאי הקבלה?
מותנה בראיון אישי מקוון או פרונטלי. נוודא כי קיימת הבשלות והבגרות הנדרשת לתהליך ההכשרה, נבהיר מהו תאום מחויבות הדדי (את הציפיות נשאיר בחוץ 😊) ונצא לדרך.
היכן נפגשים?
הקורס יתקיים במרחב כפר סבא - עמק חפר. מיקום מדויק יימסר בהמשך.
יש מפגש בונוס?
כן. כל אחת/ד זכאי/ת לפגישה אישית מקוונת או פרונטלית בתיאום אישי. נשוחח ונחנוך על כל עניין שקשור ללימודי הקורס.
נורמות וכללי התנהגות?
הקורסים יתחילו בזמן. נדרוש נוכחות של 80% מהמפגשים ונדאג לבצע את המשימות והתרגולים לקראת כל מפגש. נבקש שתסכמו, תתעדו (מעבר למצגות שתהיינה נגישות עבורכם), תשתתפו, תכבדו את החברים לקורס, ובעיקר – תתקדמו לפריצת הדרך התודעתית והמעשית שלכם.
היכן אמצא את כל החומר הלימודי, התרגילים והסרטונים המעולים שיוקרנו בקורס?
כל המצגות וחומרי הקורס יועברו באופן ישיר למשתתפים באמצעות קבוצת ווטסאפ ייעודית.
ת'כלס, עם מה יוצאים?
הכי חשוב – עם בטחון עצמי וחוסן מנטלי ברמה גבוהה, עם יכולת הנחיית תהליך אימוני מתודולוגי ומגוון עצום של כלים. וכמובן, עם תעודת יועץ ומאמן מנטלי מטעם 'בית TMV – הערך המנטלי'
האם נוכל להתחיל לעבוד מיד עם סיום הקורס?
כן. זה בעיקר תלוי בכם. מצאו את המתאמן הראשון והשני וצאו לדרך.
האם אוכל לבטח את עצמי בביטוח אחריות מקצועית?
בטח, ואפילו מומלץ.
אז מה העלות?
תלוי מתי תרשמו. ככל שתקדימו – תרוויחו. צרו קשר ותזכו לעלות הוגנת המתאימה לצו השעה.
איך מצטרפים?
פשוט – שולחים פניה לגדעון תמר או מתקשרים אלי ישירות לנייד.
סילבוס פרטני
התוכנית נתונה לשינויים בהתאם למאפייני הקבוצה, תפיסת חדשנות של המנחים וניצול הזדמנויות לשילוב אורחים ו/או נושאי העשרה רלוונטיים
לאורך ההיסטוריה האנושית עסקו אנשי דת, מדע ורוח בשאלות העוסקות בהיבטים הניהוליים והמנטליים של בני האדם. כשאנו פונים לעולמות המחקר האקדמי, עולם התעסוקה, עולם הספורט ועולמות נוספים, מגלים אינספור רעיונות, כלים ויישומים, שעשויים לקדם את העוצמות הניהוליות והמנטליות שלנו כפרטים, כמובילים וכקבוצות. רק חלק מהרעיונות הללו מבוססים מחקרית, אך מרביתם מבוססים על פרקטיקה, ניסיון מוכח בניהול, אימון ועבודה עם אנשים. חלק אחר מרעיונות אלו אנו שואבים מהנרטיב ההיסטורי שהתפתח לאורך השנים. כל אלו, בהחלט מהווים כר פורה לשיתוף ידע ויכולות לסייע לאנשים לצמוח עם חוסן, עוצמה, ובעיקר – ערך מנטלי. מפגש המבוא בתוכנית חושף את המשתתפים לתמצית מרוכזת של מרכיבי הליבה, הרעיונות והנחות היסוד של מודל 'הערך המנטלי', המהווים את התשתית לתוכנית כולה.
'הערך המנטלי' – המקום שבו משתלבים ערכים, אמונות, תחושות, רצונות, יכולות והתנהגויות באופן שמאפשר לך להיות שלם עם עצמך. 'שלם עם עצמך' – המקום שבו אדם מרגיש בנוח עם עצמו ולמעשה נמצא הכי קרוב למהותו ולתכליתו בכל נקודת זמן. אבני היסוד מהוות בסיס מוצק והכרחי למודל. נעמיק את העיסוק בכל אחת מאבני היסוד תוך הבנה כיצד היא מתפתחת מגיל הילדות ואיך היא מאפשרת לנו לגבש זהות אימונית מנטלית המדויקת עבורנו. נרחיב על סגנונות ניהול ומנהיגות אישיים ונרכוש כלים פרקטיים ראשונים לאופן שבו נדרש להגדיר את זהותנו המקצועית כמאמנים ובעלי עסקים. מכאן, נקנה את הכלים באמצעותם תוכלו כמאמנים לגבש את 'הערך המנטלי' הקיים בקרב המתאמנים שלכם: בני נוער, ספורטאים, צעירים, בעלי משפחות, אנשי קריירה ואף הגיל השלישי.
הערך המנטלי' בונים ומתחזקים– איזונים, דמיון, תנועה, זיכרונות, קבלת החלטות ומטרות. היכולת לשמר 'ערך מנטלי' גבוה לאורך זמן מבוסס על בניה נכונה ותחזוקה שוטפת של מרכיביו השונים לאורך זמן. בני האדם מרבים לחלום ולחשוב, אך במקרים רבים איננו יודעים להביא לכדי מימוש חלק לא מבוטל מחלומות ומחשבות אלו, החל מגיל ההתבגרות וכלה בשינויים תודעתיים בגיל מתקדם. אנשי מקצוע בתחום האימון הנדרשים להוביל, להניע, לנהל ולאמן גופים ואנשים נוספים חייבים להיות מצוידים בארגז כלים. לימוד הכלים הבונים והמתחזקים של ה- 'ערך המנטלי' הינו שלב הכרחי ביישום ומיצוי יכולות אישיות בתחום האימון וניהול העסק. מקצועיות, יצירתיות, חדשנות, אסרטיביות, מצוינות, תרבות ארגונית, ניהול זמן, תקשורת בין-אישית ופתיחות מחשבתית – כל אלו יהוו בסיס לשיח, למידה ועיצוב סגנון האימון והניהול של כל משתתף באופן אישי. עבור המתאמנים – תוכלו להעניק להם כלים לחיזוק 'הערך המנטלי' לשהם לאורך זמן ובעקביות.
פעמים רבות אנחנו מנסים לפענח את האדם היושב מולנו, כדי ליצור תקשורת טובה. לעיתים קשה לנו לאמוד את רמת הפתיחות, את רמת הדיוק בפרטים ואפילו את רמת האמינות. האתגר מורכב יותר כאשר אנחנו מאמנים. בכדי לייצר תהליך אישי אפקטיבי עם אנשינו, ולא פחות חשוב מכך, לתת למאמן יכולת להבין טוב יותר את האדם שמולו, נחשוף את 'Game Changer' – אבחון ייחודי המבוסס על מודל 'הערך המנטלי' ומאפשר היכרות עמוקה ומשמעותית יותר בפרק זמן קצר. במפגש זה ננתח מספר אבחונים לדוגמא ונבין כיצד הדבר מהווה עבורנו כלי אימון הכרחי להובלת אנשים להישגים.
חלק א' – תהליך אימון אישי מחייב תכנון, חשיבה והערכת מצב תמידית. בחלק זה נתרגל ונכיר את המתודולוגיה המובילה לתכנון וארגון תהליכי אימון אישיים. אלו יהוו חיזוק מקצועי והעצמת החוסן המנטלי הן של המנהל/מאמן והן של המתאמן או העובד.
חלק ב' – מודל הניהול המנטלי כולל שלושה פרמטרים עיקריים הנדרשים להשתלב יחדיו: ניהול בין אישי עם הסובבים אותנו, ניהול פנים (עסקי) וניהול חוץ (עסקי). בחלק זה נכיר את מרכיבי המודל ונתרגל באמצעותו את תהליכי התכנון, הארגון, ההנהגה והבקרה הנדרשים עבור כל אחד ואחת מאיתנו.
ד"ר שירזאד צ'אמין, חוקר בכיר באוניברסיטת סטנפורד, מאפשר לכולנו ללמוד כיצד ניתן למצות באופן מלא ואמיתי את הפוטנציאל הטמון בנו ולזכות בהצלחה מקצועית וסיפוק אישי. מחקרו פורץ הדרך אשר כלל התנסות עשירה במאות גופים וארגוני ענק בעולם, עוסק בין היתר "בעשרת הפוגענים" שנולדו לתוכנו מגיל הילדות ומעכבים באופן משמעותי ביכולתנו להביא לידי מיצוי מלא את הפוטנציאל שלנו – בכל תחומי החיים. מפגש זה יעניק למשתתפים התנסות אישית במיפוי המעכבים האישיים וביכולת 'קריאה' נכונה ומדויקת יותר של מעכבי אנשינו. בנוסף, נרכוש כלים להפחתת עוצמתם של הפוגענים באופן אישי ובניהול תקשורת בין אישית עם האחרים.
ד"ר שירזאד צ'אמין חשף סדרה ארוכה של כלים ניהוליים וחברתיים חדשניים המבוססים על תפיסת 'החשיבה החיובית'. מפגש זה יעסוק בכלים מרכזיים אשר יקנו למשתתפים יכולות מוכחות בהתמודדות עם סוגיות ניהוליות או חברתיות מורכבות. כלים אלו מביאים לידי ביטוי יצירתיות, שיתוף ידע ומימוש הפוטנציאל האישי.
בחלקו השני של המפגש נעסוק במודלים חדשניים לניהול שינוי – אישי וארגוני כאחד.
חלק א' מבוא – מהי תוכנית שיווק אסטרטגית, איך קובעים מטרות עסקיות והאם צריך קמפיינים?
- מסע המנהל המאמן – איך הפיתוח העסקי והשיווק שלי משתלב עם מסע הלקוח? מהם השלבים המרכזיים במסע הלקוח הפוטנציאלי שלנו?
- כיצד הכלים המנטליים משתלבים בכתיבת התוכן, בפרסום ובקידום העסקי שלי?
- 'סטוריטלינג '- למה? כיצד ומה מסתתר בתת מודע שלנו? למי מיועד הסיפור?
- איך יודעים באיזה ערוצי שיווק לבחור ולהתמקד? סקירה של כל ערוצי השיווק הקיימים, מהם נכסים דיגיטלים ואיך הם משתלבים במסע הלקוח שלנו.
- ויראלי או ממומן – כל ההבדלים.
חלק ב' – בין מיקוד לזרימה
- כשאני רוצה לממש מטרה, להבקיע כדור לשער היריב לדוגמה, אני יכול להתרכז בשער, בשוער, בכדור או…. במסלול התעופה הדמיוני של הכדור בדרך אל השער.
- מפגש זה יציג כלי חדשני ויוצא דופן לבחירה נכונה של הסתכלות על המציאות – פוקוס או זרימה. את הכלי הזה נוכל להשליך על הפיתוח העסקי שלנו, המקצועי-אישי ובוודאי על עולמם של המתאמנים והעובדים שלנו, בהתאמה.
- מבוסס על תרגיל מאת: Christine Hassing, author, mentor & inspirational speaker , USA
אחד ממפגשי השיא בתכנית ההכשרה! לנהל, להוביל, ליזום ולאמן – אתגר, זכות ובעיקר אחריות ומקצועיות רבה. אנחנו מושפעים מכוחות מונעים ומכוחות מניעים. נרחיב את היריעה על אזורי הנוחות, תגיות, פרדיגמות וחשיבה מנצחת.
מה הן "שיחות קשות"? שיחות שחייבים לעשות ומלוות בתחושות של "לא נעים" לנו ליזום, או ש-"לא נעים" לנו שיוזמים מולנו. אלו יכולות להיות שיחות פיטורין, שיחות פרידה, שיחות נזיפה, שיחות אזהרה לספורטאים, או ניהול משבר של כדורגלן בקבוצה. ומנגד, גם עמידה מול קהל, נאום בבר מצוה או הצורך במתן הופעה מקצועית מעולה בפני חבר דירקטוריון בכיר או בתדריך לפני משימה חשובה – כל אלו מהוות שיחות "קשות". נדון ביכולת שלנו להפוך 'שיחות קשות' לשיחות פשוטות ואפקטיביות יותר תוך נטרול המוקשים החבויים בשיחות אלו. נקודת המבט וההתנסות במפגש תהיה פורצת דרך בתקשורת האישית שלנו כמאמנים ומנהלים.
הצגת תוצרי פרקטיקום – אנחנו מאמינים ששיתוף ידע מהתנסויות מאפשר צמיחה אישית. במפגש נקיים למידה משותפת מתהליכי האימון האישיים שעברו המשתתפים במהלך התוכנית. המשתתפים יציגו חלקים מסוימים מהפרקטיקות שלהם כך שניתן יהיה לדון במטריקס רחב של סיטואציות מורכבות כל הצגה תלווה בדיון של המשתתפים.
הרצאת סיום – 'צידה לדרך'.
סיכום ומשוב.
חלוקת תעודות והרמת כוסית.